Rektor

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

 

Segala puji bagi Allah SWT, Dia yang mengajar umat manusia melalui mata pena-Nya, apa yang kita tidak diketahui. Puji dan sholawat ke atas baginda, pengajar terbaik di seluruh alam semesta yang dikenali sebagai, Muhammad bin Abdullah dan salam sejahtera ke atas keluarga baginda serta para sahabat.

Alhamdulillah, dengan bantuan daripada Allah SWT , Pendirian UNU Blitar telah resmi dengan turunya SK Kemenristek Dikti No. 302/KPT/I/2016 , dan Terakreditasi BAN-PT. Banyak Pihak-pihak yang mendukurng dan terlibat diantarnya, PBNU, PCNU, Badan-badan otonom NU, LPTNU, Tokoh Masyarakat, Tokoh Pendidikan, Tokoh Keagamaan, Citivas Akademi,Pengusaha dan tokoh pemuda. Dengan Tekad untuk mendirikan sebuah Universitas yang menjadi jembatan ilmu kepada masyarakat untuk menimba ilmu dalam berbagai bidang.

Dengan rasa tanggungjawab terhadap generasi hari ini dan hak yang ada pada mereka, maka kita perlu membuka Cakrawala ilmu dan menyediakan ilmu pengetahuan yang baru lagi bermanfaat bagi mencapai impian tersebut. Kita perlu membantu mereka menciptakan ruang masadepan dalam menjadikan mereka generasi unggulan dan berkarakter mulia.

menjadi satu kebanggaan pada kami dalam berbakti kepada para penuntut ilmu melalui khidmat dan kepakaran dari rakan sepasukan yang terdiri daripada ahli akademik, pakar teknologi, dan staf pendukung yang memiliki ketrampilan dan kemampuan dari berbagai bidang dalam usaha untuk mencapai kualitas terbaik dalam semua perkhidmatan yang diberikan.

Dengan memberi peluang kepada mereka yang bercita-cita dan mempunyai keinginan untuk masa depan yang lebih baik dan peluang yang lebih cerah. Kami Mengundang kehadiran mereka di Universitas ini untuk bersama-sama kami dalam menggembleng diri dan untuk melahirkan sebuah Universitas Islami yang berlandaskan Ahlu Sunnah Waljamaah. Dan kami memohon kepada Allah SWT; agar diberikan kekuatan dan keberkahan dalam usaha murni ini.

 

Prof. Dr. H. M. Zainuddin, M.Pd
Rektor
Universiti Nahdlatul Ulama Blitar
Blitar, Jawa Timur, Indonesia